söndag 22 augusti 2010

Julkort -100 alster innan shopping

I min utmaning på väg till 100 alster har jag passat på att göra lite julkort, närmare bestämt åtta stycken är klara nu och här kommer de första fem. Som lite kuriosa så måste jag nämna att på tv-inslaget från Svensk scrapbooking http://www.svenskscrapbooking.se/tv/  på formex pratade de om att den nya trenden för julkort är att använda andra färger än de traditionella som till exempel rosa och turkost. För en gångs skull är jag före en trend, det är nog första gången så det gäller att njuta av ögonblicket. :-)

Papper från Smirk, julserien 2009, brads vet jag inte vem som är tillverkare av, bandet med renarna och blingstenarna kommer från Reprint.



Kortet är från Kontorab, ramen en stämpel från Prima marketing, Godjulstämpeln från Scapa motivstämplar, bilden på flickan från Smirk och banden från Panduro/Syhörnan. Blinget kommer från Reprint.


Papper från Smirk, öglebradsen kommer jag inte ihåg tillverkaren av, halvpärlorna tror jag är från Reprint. Snöflingan har jag fått.


Kort från Kontorab, papper från Smirk, glitterlim Worn Lipstick från Tim Holtz på tomteflickan och glaze på renarnas nosar och kanten på tomteluvorna.


Chipboard från daisyd's, papper från graphic 45. Bladen och rosetterna kommer från något kit som jag har fått, så jag vet inte vad tillverkaren heter.

Ha det bra till nästa gång,
Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar