torsdag 7 oktober 2010

Ryska dockor

Jag har en vän som är förtjust i ryska dockor och till hennes födelsedag altrade jag den här asken som från början är en bakelseask. ( Ni kan ju gissa vad asken innehöll, jag en liten rysk docka, dock från Tallin). 

Alla mönsterpapper är från paper essential och serien heter The Russian Dolls Collection. Jag har använt mig av spets från gamla gömmor, blommor från Wild Orchid Craft och stickles från Ranger och bling från Reprint.

Så här ser lådan ut uppifrån.  
 Och med locket uppe. För att överhuvudtaget kunna ta en bild fick min tumme få plats.
Kortet på de ryska dockorna gjorde jag innan utmaningen med 100 alster men då den hör ihop med asken känns det rätt att ta med en bild på det också. Blommorna som är längst fram kommer från ett reklam blad från Polarn och Pyret.

Ha det bra!
Gunilla

1 kommentar:

  1. En jättesöt ask och ett fint kort!

    Du undrade över hur jag fixar till bilderna i PS?
    Jag öppnar ett dokument på 11*15 cm, vilket är standard stl för framkallningen. Sen tar jag alla de bilder jag vill ha därpå och beskär och förminskar så de får plats. Det är inte speciellt svårt. Sen en bakgrundsfärg som passar in mellan fotona. :D

    Det är smidigt!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera