måndag 4 oktober 2010

Elefant i glas

Här har vi ett födelsedagskort som jag gjorde för ganska länge sedan men inte kunnat blogga förrän nu. Jag har tyvärr ganska många sådana alster, men snart nog hoppas jag på att kunna visa upp dem här i bloggen.

Elefantstämpeln kommer från Pyssel och passions stämpelkollektion och är ett lån. Jag har haft glaze på hela glaset och förstärkt bubblorna med glitterlim. Knappar och de stora blommorna kommer från Nooks månadspaket från Augusti som jag köpte på loppisen i Linköping, mitt sista shoppingundantag. Nu är undantagen slut, nu är det stenhårt skapande som gäller.
Rosor som vanligt från Wild orchid crafts, liksom de små Mulberryblommorna. Bandet kommer från Panduro och cardstocken på tag och baksida från DCVW - Bright.

 Från början gick det att öppna kortet men kortstommen blev för svag så det slutade med att jag istället fick limma ihop framsida och göra en ficka till tagen på baksidan istället. Kanten är en MS-stans.

Ha det bra!
Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar