lördag 18 september 2010

Julkort i massor

Eftersom den här 100-utmaningen delvis handlar om att man tager vad man haver så kommer jag att använda samma serie papper till nästan alla julkort och den är från Smirk. Men med val av färger på cardstock, blommor, bling och glitterlim blir variationen ganska stor ändå. Jag köpte några papper på Gredelin i Norrköping i våras, på deras scrapträff som är något mer traditionella, och det är ju skoj att göra några sådan julkort också. Så det förstakortet måste nog anses som mer traditionellt, åtminstone när det gäller färgvalet.

Kortet under är också i ganska traditionella färger men med Smirk's charmiga motiv. Blommorna och bladen är från Wild Orchid Crafts

Det här kortet finns nog inget traditionellt med men lite roligt ändå. Jag har förstärkt det glittriga i pappret med bling och gjort en ram med svart glitterlim.
Här är ett stafflikort med både band, bling, knappar i rosa nyanser.
Närbild på ett av motiven från Smirk som jag har använt glaze och glitterlim på.


Till sist ett kort i rosa, grönt och silver.
Ha detbra!
Gunilla

3 kommentarer:

  1. Jättefina julkort!

    Du undrade om jag använt spellbinders till cirklar på min layout, och det har jag inte. Det är vanliga stansar, jag har en dröse med cirklar i olika storlekar... de är bra till mycket!

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅh Så fina julkort!
    Motiven var ju jättesöta, är det digisar, eller stämplar?
    Ja, man kanske ska börja nu, så att jag hinner till jul ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket båda två!

    Kamilla, varken eller faktiskt. Det är motiv från Smirks julserie 2009. Det finns ett par papper som enbart har olika julmotiv på, sen förstärker jag dem med glaze, glitterlim eller andra effekter.

    SvaraRadera