fredag 3 september 2010

Min pysselhörna

Min pysselplats är av en del av vårt minimala arbetsrum på knappt 8 kvadratmeter. Tack vare Elfas hyllsystem så har vi lyckats klämma in en plats för mig, ett skrivbord för barnen och en plats för datorn samt bokhyllor på alla väggar.

Genom dörröppningen syns mitt skrivbord. Då vi nyligen ändrade om i rummet har jag inte än tagit plåthurtsen under skrivbordet i besittning, men maken är förvarnad, den dagen kommer. Hyllplanen och skrivbordet har vi gjort själva för att kunna måttanpassa det till vårt rum.



Nedan så syns skrivbordet framifrån. Min pappersförvaring består av en låda från Ikea som är 33 cm bred, min tanke är att jag ska få tag på hängmappar men jag har inte kommit dit än.  

I min verktygsväska som alltid står på skrivbordet har jag saxar, mina cb-dies, och mina små stansar. På väggen ovanför skrivbordet har även jag mina större stansar. Korgen som hämnger där innehåller olika typer av glitterlim, glaze och en del tejp och gluedots.


På hyllorna ovanför skrivbordet har jag mina övriga saker. På övre hyllan finns kort som ska scrappas, mina stämplar, lim och min spillbitslåda. I en av tidsskriftssamlarna har jag just scraptidningar i den andra har jag gamla notpapper och andra papper i A4-format. På den undre hyllan står cuttlebugen tillsammans med lådor som innehåller allt från blommor och band till stämpeldynor, embossingpulver, brads och charms.
Så här sitter jag när jag pysslar. Det är inte stort men det är mitt utrymme och jag får ha vilken ordnin g och vilken röra som jag själv vill.

Ha det bra!
Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar