tisdag 7 september 2010

Altrad sparbössa


Svensk scrapbooking så har många deltagare i 100-utmaningen gjort en sparbössa där man stoppar i en tia varje gång ett alster är gjort. Det blir 1000 kr när man är klar.

Den idén gillade jag så jag tog en låda som det har varit parfym i och altrade den. Tyvärr så ramlade mitten av blomman av vilket jag inte upptäckte förrän efteråt när kortet var i datorn.... Den är fastlimmad nu. Jag har inte så mycket tior men däremot så stoppar jag i en 100-lapp varje gång 10 alster till är klara. I slutändan blir det ju lika mycket pengar ändå. Jag tycker det är svårt att altra saker, det blir inte alltid som jag har tänkt mig, men övning ger färdighet.

Jag har använt ett självhäftande band från Panduro, tårtpapper, fjärilsbrads och en stor blomma som tyvärr inte vet tillverkaren av.

Ha det bra!
Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar